Akuten!!

Kom precis hem från akuten, fick åka in igår med akuta smärtor i bröstet. När jag kom dit så tog de massa prover och gav mig smärtstillande och lite lungnande, fniss. De gjorde ekg och skickade mig på röntgen. Innan röntgen satte de droppnål i handen, och då fick jag typ flytande smärtstillande. Sedan efter röntgen så kom jag tillbaka till rummet och då kom doktorn igen, och ville ta ett till prov. Så de stack mig igen i armen. Sedan kom läkaren in igen och sa att jag måsta sova över, så jag gick en bit till övervakningsavdelningen, där fick jag rum nr 1.

Natten var hemsk, jag fick ett rum vid 3 ungefär. Sambon åkte hem, jag blev ensam. Somna och vaknade efter 30 minuter, fick en rumskamrat. De var inte speciellt tysta, så jag vaknade såklart. Vaknade och hade extremt ont, fick mer dropp(smärtstillande) somnade om och vakade typ halv 8 av att Eriks mamma ringer och frågar vart Erik va, han sov över till halv 10 (börjar 7). Sen kom de in med frukost, och tog mer blodprov i armen. Sen tog de ekg igen.. Mer smärtstillande i tablettform. Några timmar senare fick jag super ont igen, då  hämtade de den spruta med smärtstillande, eftersom det går fortare än tablett. Då kom sköterska in, och sa: Nu ska du få spruta i skinkan. Vafan i röööven?? Shiit! Men det var inte riktigt i rumpan faktiskt, utan på sidan liksom. Hon typ högg in sprutan, men till min förmodan, så kändes det inte ett skit. Som tur var hjälpte den mot smärtan. Fick åka hem strax efter fem. Nu sitter jag här..




Kommentarer
Postat av: elin

usch, stackare. hoppas det är bättre nu!

2010-12-23 @ 17:22:01
URL: http://elintrygg.blogg.se/
Postat av: elin hedblom

Åh lilla pluttan då :( Jag hoppas du mår bättre nu och att du fick en trevlig jul! <333333333333

2010-12-25 @ 20:59:14
URL: http://elieen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0